Rysningar i hela kroppen.

Jag och älsklingen satte oss framför tvn för att äta frukost. Hamnade framför en dokumentär som heter Världens fetaste familjer - och jag. Jag kan säga att jag var oerhört berörd efter att ha sett den. Han besökte nämligen en familj, där sonen vägde 300 kg och precis hade bestämt sig för att göra en operation för att gå ner i vikt. Det värsta av allt var att han visste att han hade 70 % chans att dö och 30 % chans att överleva, ändå valde han att genom gå operationen. Jag tror aldrig någonsin att jag fått så mycket rysningar i kroppen. Tänk om man själv skulle vara tvungen att ta ett sådant beslut. Jag tror varje människa som skulle få orden, om du genomgår denna operation har du bara 30 % chans att överleva, skulle tveka. Men han ville visa för sina systerbarn att gränsen var nådd och att man kan förändra sig. Jag ska väl poängtera att systerns barn också var överviktiga, dottern var 7 år och vägde 70 kg. Tårarna rann, och allt hår på kroppen reste sig. Han var en oerhört stark person, hade visioner om vad han skulle göra efter operationen och självklart överlevde han operationen.


Kommentarer

Skriv något fint här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Dina tankar:

Trackback
RSS 2.0