MUMS.

Thaiklubbor | 4 portioner

4 kycklingklubbor, ca 1 kg
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 msk smör
2 1/2 dl grädde
1 1/2 msk röd currypasta
2 paprikor
1 pressad vitlöksklyfta
färsk koriander

Så här gör du:
Sätt ugnen på 175°.
Dela kycklingklubborna. Salta, peppra och bryn dem i smör-&rapsolja i en stekpanna.
Lägg dem i en stor ugnssäker form. Stek i mitten av ugnen ca 20 min.
Blanda grädde, currypasta och vitlök.
Kärna ur och strimla paprikan. Lägg den runt om kycklingen och häll på grädden.
Stek i ytterligare 20 min.
Strö över koriander.
Servera med kokt ris.

Kommentar:
Vi gjorde denna utsökta rätt igår, enormt gott. Dock körde jag in kycklingklubborna direkt i ugnen, vilket funkade alldelles perfekt. Sen kryddade jag även dem med lite paprikakrydda.
Jag behövde dock ha kycklingen inne i drykt
en timma.
Men det var UNDERBART gott!
Receptet är för övrigt från Arla.

/a.


Kommentarer

Skriv något fint här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Dina tankar:

Trackback
RSS 2.0