Tidningsartiklar.

Sitter och läser om Jamie Oliver som varit i America och gjort något program för att få de sjukligt överviktiga Americanerna att äta mer hälsosamt. Att endel kan vara så himla negativa till allt. En radiopratare sägs ha sagt: Vi har ingen lust att äta salladsblad hela dagarna. Jag tror inte Jamie kan ändra vår stad. Han kan försöka så mycket han vill. okej, vem har sagt att hälsosam mat skulle betyda att man skall äta salladsblad? Till att börja med kan man ju skära ner på snabbmat och tillaga maten själv! Herregud! Det som skrämmer mig mest när jag läser är alla fall att barnen i den stad han besökte inte ens kunde se skillnad på en tomat och en potatis. HJÄLP! Vart är världen påväg? Läs hela artikelen här.





Jag kan inte låta bli att skratt när jag ser den här artikelen på Aftonblandet. En australiensisk studie visar alltså att barn som har namn med kändisnamn hamnar oftar på sjukhus. SERIÖST? och att Britney och Orlando låg extra risigt till. Jag säger bara HAHA! Allvarligt? För nästan varenda namn finns det ju minst en kändis. Och för att extra jäklig så är det tydligen så att barn med ovanliga namn också är överrepresenterade och hamnar på sjukhus ofta. Vilket också framkommit i studien.. Hur kan man ens komma på att göra en sån studie? Och vilka kändisar rör det sig om? Herregud ska vi ta alla som ens kallar sig kändis, så lär ju varenda människa hamna på sjukhus ofta.

Nej förlåt. Men gud allvarligt? Finns det inte något viktigare att berätta för Sveriges människor än att man inte skall döpa sina barn efter kändisnamn. Pga en studie som påstår att man hamnar oftare på sjukhus då.
SERIÖST?!


Sa jag förestenn att dagens ord är seriöst. Eller hur Jenka ;)

Kommentarer
Postat av: jenka

hahah deifinitivt. dagens är seriöst...seriöst!

2010-01-20 @ 00:21:55

Skriv något fint här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Dina tankar:

Trackback
RSS 2.0