Champagne sprutande.


Gissa hur dags jag var uppe i morse. Jo, vid tio i sju (!!) gick jag ut på min första "tidiga" morgonpromenad. Vad duktig jag känner mig. Även om jag faktiskt ännu är trött så ser jag det som ett ganska positivt tecken. Dock är det inte morgonpromenader jag skall prata om i mitt första inlägg för dagen utan att man vill stoppa "supandet" i Visby under sommaren. Vilket ju är bra i sig. Men nu tillåter vi inte längre att spruta champagne säger Celion, seriöst? Visst är jag väl inte dirket en person som är glad när man får sina kläder nersprutade, men är det inte bättre att champagnen hamnar på kläderna än i någons kropp? Kan det inte bli så att genom att förbjuda att spruta champagne så kommer man kanske bidra till att supandet blir större? Eller tänker jag helt fel nu? och vad gäller egentligen som champagne? får man spruta mousserande vin då?


Kommentarer

Skriv något fint här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Dina tankar:

Trackback
RSS 2.0