Dag 8 - If your sky is falling. Take my hand and hold it. I won't let you go.

Idag är det tisdag. Jag hade svårt att sova igår med, trots det vaknade jag utvilad i morse, dock med en början till en förskylning. BLÄ, Jag hoppas den hinner försvinna tills på fredag. Idag är nog funderandets dag, jag har såna dagar ibland. Idag tänkte jag dela med mig av en för er kanske lite konstig fundering..

Funderade på en sak i morse medan Nyhetsmorgon var igång. De pratade om hur mycket vi egentligen förgiftar vår omgivning och att vi borde tänka mer "grönt". Inte för att låta som en idiot, men tänk om det är meningen?! Är det aldrig någon som tänker så? Varför började vi egentligen med ja, t.ex. kärnkraft? Om man nu tror på högre makter och att någon faktiskt skapade jorden, varför skapade han då en människa som kom på kärnkraften om det inte var meningen? Jag bara undrar.. Sen vill jag inte påstå att jag stödjer detta, det var bara en fundering. varför? Varför väljer vi att förstöra planeten som är vårt hem?

Om man nu kan skapa människan och all omgivning, borde man inte vara smart nog att göra så att ens verk inte förstörs, eller är det meningen att vi skall förstöra den. Är detta någon form av konst? egentligen?

Nej, jag skall inte förstöra er med min konstiga funderingar, en sista sak bara ...
Jag saknar min prins extra mycket idag, vill ha en kram av dig. älskar dig massor <3


Kommentarer
Postat av: Jenka

Fast enligt kristendomen skapades ju en "perfekt" värld innan, men eva sabbade ju det genom att käka det där äpplet som ormen (djävulen), övertalade henne till att göra. Då blev ju jorden möjlig att förstöra och evigt liv försvann även det. Det är ju därför som vi tjejer måste ha sån smärta när vi ska föda barn, det var Guds straff till Eva för att hon åt äpplet. Han skapade ju först en jord som hade evigt liv och som var helt perfekt.



Men jag håller med dig, det är himla konstigt och förvirrande. Jag tror att poängen med hela vår existens är lärdom. Om vi sabbar planeten så förlorar ju bara vi på det. Men jag tror inte Gud kommer stå där med livbåtar till alla, utan då får vi bita i det sura äpplet.



2012-01-17 @ 20:18:48

Skriv något fint här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Dina tankar:

Trackback
RSS 2.0