Tidsinställt inlägg - Ett lite recept.


Här kommer mitt recept på Italiensk köttsoppa som jag lovade igår. :)

1. Ingredienser:
400 g benfri högrev
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
400 g zucchini
2 msk Arla® smör-&rapsolja
2 msk tomatpuré
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 liter kalvbuljong
2 dl Arla Köket® lätt crème fraiche
2 msk pesto

Topping:
1 1/2 dl hackad basilika
1 ½ dl grovriven Kvibille® Svecia

Gör så här :
2. Skär köttet i små bitar. Skala och hacka lök och vitlök.
3. Bryn kött och lök i smör-&rapsolja i en gryta. Rör i tomatpuré, salt och peppar. Häll på buljongen och låt koka ca 50 min.
4. Skär zucchinin i bitar under tiden.bTillsätt zucchinin och koka 10 min till.
5. Rör ner 1 dl crème fraiche och pesto. Låt koka upp.
6. Toppa med crème fraiche, basilika och ost vid servering.

Smaklig måltid! :D


Kommentarer

Skriv något fint här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Dina tankar:

Trackback
RSS 2.0