Ny middag.



Något alla kanske inte visste om mig är att jag älskar att laga mat. Idag håller jag på att testa en ny rätt, fiskfilé med spenat och räckor. Jag är verkligen spänd på resultatet. Så jag återkommer med mitt omdömme.

Om du vill testa behöver du:
250 g fiskfile
200g spenat
500 g oskalade räckor eller 200 g skalade räckor
1,5 msk hummerfond
2 dl Cream fraiche
2 dl ost

Du börjar med att sätta ugnen på 225 g. Sedan bryner du spenaten så att vattnet försvinner. Samtidigt blandar du cream fraiche och hummerfond och blandar det sedan med räckorna (men spara några till dekoration). Du lägger fiskfilen i en smörd form, lägger upp spenaten på fisken. Över spenaten lägger du räckröran och sedan strör du på osten och ställer in det i mitten av ugnen i 20 minuter.
Till fisken severar du potatismos.


Update - Mitt omdöme:
Jag måste säga att jag dog lite när jag smakade det jag hade lyckats åstadkomma. Det ser kanske inte så gott ut på bilden, men åh, det var i närhet till gudomligt. Så denna rätt rekommenderar jag alla att testa.




Kommentarer
Postat av: Rebeccas corner

Låter ju himla gott faktiskt!

2010-11-10 @ 17:48:01
URL: http://rebeccascorner.blogg.se/

Skriv något fint här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Dina tankar:

Trackback
RSS 2.0