Höja & Sänka, Uppåt & Neråt, Risa & Rosa, Hissa & Dissa.


Idag börjar jag med en diss ... LÖSA HUNDAR! Idag påväg till skolan kommer en hundägare med två hundar, självklart med lösa hundar. & jag som är lite rädd för hundar stannar ju givetvis när en av hunarna närmar mig i rask takt. Hundägaren går åt ett annat håll men ropar "kom hit till hunden" som självklart är mer intresserad av mig och pinnen han har i munnen. Så han hoppar och jag står stel som en pinne och försöker puta bort honom. Tillslut försvinner han och efterlämnar tassavtryck på både byxor och jacka. Hundägaren går vidare utan att ens be om ursäkt. Egentligen skulle man bara vilja skrika på honom, men att han skall få förstöra min dag mer var inget jag ville så jag gick vidare istället och tänkte att någon dag kanske det är mode att ha hundtassar på byxorna (glöm inte vad ni hörde det först!!!!!). Nej, skämt åsido så skickar jag en diss till dessa respektlösa hundägare som inte ens bryr sig om att det finns människor som är rädda för just deras hund. Nästa gång kanske jag skall kräva kemtvätt, undra vad de säger då?!


Sen kommer vi till dagens Hiss ... Högskoleprovet. Ja ni läste rätt!! För de som inte vet är det första antagningen till vårens kurser och jag har trots dåligt resultat på högskoleprovet lyckats ta mig in på en högskolekurs med just det betyget. Trots att jag har både gymnasiebetyg och högskolepoäng som är mycket bättre. Så min hiss blir: Gör högskoleprovet för hur dåligt resultat du än får kommer du in.... (Dock rekommenderar jag inte att man går och gör provet för att få dåligt resultat, vem vet, jag kanske bara hade tur!! Eller vad man nu kallar det?! HAHA)


Kommentarer

Skriv något fint här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Dina tankar:

Trackback
RSS 2.0